15 Şubat 2018 Perşembe

Nazarköy Kemalpaşa/İzmir Geziyoruz nazar deymesin

Hayatınızda başınıza hiç kötü bir şey gelmesin aman elemtere fiş kem gözlere şiş cilerden misiniz. İşte tamda size göre bir yer Nazar Köy. 41 kere maşallah diyeceğimiz, nazar etme gez seninde olur diyerek, gözü olanın gözü çıksın lafını aman ha sakın unutmadan bu güzelim yeri ufakta olsa gezelim

Evil Eye Bead


1940 yıllardan beri geçimini kiraz tarımı ve nazar boncuğu imalatından kazanan bu köyün eski adı Kurudere. 2007 yılında ileri görüşlü dediklerine göre cabbar girişimci ruhlu Muhtarı Sayın Mehmet Yiğit adını Nazarköy olarak değiştirmekle başlamış. Her yıl 12 mayıs da Nazar köy boncuk festivali kazandırmış.(Bu sene ordayız inşallah) Kendisi bende gönülden kutluyorum.

Doğası yeşilliği temiz havasıyla bam başka yurdumun güzel yerlerinden biri. İzmir’ e ne kadar yakın olsa da bilmeyeni o kadar çok ki. 

Köyün girişinden yukarıya hatta yan yollara kadar her tarafta ahşaptan yapılmış satış stantları ile dolu. Hadiii bakalım tahmin edin ne satılıyor????

DSC_4426
DSC_4347


Kıskananlar çatlasın..... kıskananlar çatlasın...... merak etmeyin burada heç bir şey olmaz. heryer boncuk dolu. her çeşiti var


Evil Eye Bead
Evil Eye Bead. Wish Tree


bu arada sokaklarda dolaşırken hemen dikkatinizi çekecektir. birçok evin duvarında mozaikler var türlü şekiller ve resimlemeler le. her tarafında bir sanat, sürprizlerle dolu

DSC_4517 DSC_4350 DSC_4327


Renkli bir köy gerçekten. Havasından mıdır? bilmem ama kıskanmadım değil burada yaşayanları. Kıskansam ne fayda hayatta birşey olmaz baksanıza her yer nazar boncuğu düşüp bayılmayalım da...

DSC_4508
DSC_4472

her yerde boncuk. yer gök boncuk. tamam anladık nazar değmesin( kıskanıyorum kıskanıyorum ama birşey olmuyor)

DSC_4401 Evil Eye Bead. Wish Tree

Köyde hala aktif çalışan nazar boncuğu atölyeleri mevcut benim gittiğimde tatil günlerine denk geldiği için çalışırlarken göremedik ama haftanın 6 günü çalışma var ve izleyebilirsiniz. odun ateşiyle çalışan ocaklar mevcut

DSC_4438


bu ocaklar el yapımı kendileri hazırlıyorlar. Belli bir süre sonra bu topraktan yapılma ocaklar kullanılmaz hale geliyor. Ocak bozularak yenisi yapılıyor. Çevrede bu ocaklardan kalan havuzları bulabilirsiniz. Fotoğrafcı arkadaşlar mutlaka çekin özellikle makro çekimlerde harika görüntüler elde ediliyor.


Traditional evil eye bead quarries

İnanmıyorum her yerde her motifte nazar boncuğu var. ama kıskanmıyorum artık çok anlamsız çünkü :)

made of knitting, Evil Eye Bead


Kesinlikle gelin görün. Emin olun sayısız fotoğraf çekeceksiniz. makro lensinizi almayı unutmayın.  Değişik bakış açılarında güzel kadrajlar yaratabilirsiniz. Tam bir renk cümbüşü burası. Bence bulutlu bir havada gelmek çok mantıklı. Eğer güneşli bir günde gelirseniz mutlaka polarize filtrelerinizi getirin benim yoktu keş olsa kaç kez dedim bilmiyorum :( Mümkün oldukça makro fotoğraf çekmeye çalışın. Ben Nazarınız değer diye koymadım :) hadi 1 tane paylaşayım

Traditional evil eye bead quarries


bu arada bu efeyi de paylaşayım. kendisinden düzgün bir poz alacağım diye tüm tarlada birlikte koşturduk. nazar mı değer diye düşündü acaba :)


DSC_4500


Artık nazar bile olsan değmem sana :)

7 yorum:

  1. Ne güzel bir yermiş. Öyle var mıymış ? Köy muhtarı "Ben buranın adını değiştiriyorum" diyebiliyor muymuş ?! Ha vardır köy meclisi vs. tabi. Helal olsun bunu düşünen ve uygulayan bir köye. En nihayetinde horozu çok da güzel fotolamışsınız, bravo !..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2007 yılında Bakanlar kurulu kararıyla değiştirilmiş.

      Sil
  2. boncuklar. nazar boncukları. insanın içini açan bir manzara. gidip görülmesi gereken yerlerden biri

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel. Kesin gidilip görülmesi gereken bir yer

    YanıtlaSil
  4. Makina baya sağlam :)
    Ellerine sağlık dostum

    YanıtlaSil
  5. nazar boncukları muhteşem

    YanıtlaSil
  6. kaleye çıkmak zevkli olsa gerek

    YanıtlaSil

Nikon micro 40mm f/2,8 makro lens ve sokaklardayız. Boyut mu önemli? yoksa işlevsellik mi?

Hani var ya şu meşhur laf... her yöne çekebildiğimiz. Boyutu mu? İşlevselliği mi? Nikonun en keskin lenslerinden biri ile karşınızdayım. D...